اسمارتفون ها
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:, توسط علی نژادحسینی |
مشخصات فنی :
مرکز داده پردازی موتو ایکس میزبان چیپ مجتمع دو هسته ای Qualcomm Snapdragon S4 Pro با فرکانس پردازشی 1.7 گیگاهرتز می‌باشد و پردازش گرافیکی نیز به چیپ چهار هسته ای Adreno 320 محول شده است. موتورولا در Moto X از یک نمایشگر 4.7 اینچی از نوع AMOLED با ساختار RGB استفاده کرده است. وضوح تصاویر در این نمایشگر معادل 1280 در 720 پیکسل و تراکم پیکسلی آن 316 پیکسل در هر اینج می‌باشد. برای محافظت از این نمایشگر موتو ایکس به نوع جدید از گوریلا گلس تجهیز شده است که موتورولا از آن به عنوان شیشه جادویی یاد می‌کند و انحنای آن تا لبه نمایشگر را محافظت می‌کند. موتو ایکس دارای ابعادی 129.3 x 65.3 x 10.4 میلی متر و وزنی معادل 130 گرم است. در طراحی این محصول به جای پلاستیک‌های مرسوم موتورولا از یک پوشش لاستیکی با کیفیت استفاده کرده است. فضای ذخیره سازی به صورت پیش فرض در دو نوع 16 و 32 گیگابایتی در نظر گرفته شده است و متاسفانه به مانند نکسوس 4 امکان ارتقا آن وجود ندارد. موتو ایکس قادر به ثبت تصاویر در ابعاد 10 مگاپیکسل می‌باشد و به لطف تکنولوژی ClearPixel از خروجی تصاویر با کیفیت قابل قبول برخوردار است. همچنین این دوربین امکان ثبت ویدیو های تمام اچ دی با 30 فریم بر ثانیه را دارد. اندروید نسخه 4.2.2 بدون رابط کاربری اضافه برای این محصول در نظر گرفته شده است. البته موتورولا برخی قابلیت‌های ویژه را برای مخاطبانش در نظر گرفته است. یکی از این ویژگی‌ها Active Display feature که در حالت خاموش نمایشگر AMOLED و بدون مصرف باتری برخی اطلاعات نظیر تماس‌های از دست رفته، پیام‌های جدید، ساعت و رویداد های از پیش برنامه ریزی شده را به نمایش می‌گذارد. البته این ویژگی جدید نبوده و قبلا نوکیا آن را با عنوان Glance Screen feature معرفی کرده بود. موتورولا برای مهاجرت کاربران از سایر ابزار های اندرویدی به Moto X یک رابط اختصاصی تحت عنوان Migrate معرفی کرده است که به واسطه آن می‌توان تمامی مخاطبان، ویدیوها، تصاویر و سایر اطلاعات را به موتو ایکس منتقل کرد. موتورولا اعلام کرده است که باتری با ظرفیت2200 mAh این محصول قادر به پشتیبانی از 24 ساعت کاربری ترکیبی و 13 ساعت مکالمه در شبکه های نسل سوم است.

امکان شخصی سازی :
موتو ایکس در دو رنگ رسمی سفید و مشکی به بازار عرضه خواهد شد اما امکان انتخاب قاب پشت آن با تنوع 18 رنگ برای کاربران در نظر گرفته شده است. اما اگر شما نیز از آن دسته از کاربرانی هستید که همیشه به دنبال تجربه های جدید و متمایز از سایرین هستید قاب و محافظ‌های جانبی و متفرقه را فراموش کنید. چرا که گوگل با معرفی صفحه ای در وب سایت موتورولا تحت عنوان MotoMaker به کاربران اجازه داده تا گوشی خود را طراحی و شخصی سازی نمایند. این امکان شامل انتخاب رنگ بندی محصول، فریم‌های دوربین و کلید های جانبی و از همه جالب‌تر امکان درج متنی بر روی گوشی می‌باشد. این متن می‌تواند یک جمله خاص، آی دی گوگل و ... باشد که در کنار لوگو گوگل و موتورولا در پشت گوشی درج خواهد شد. گوگل در حاشیه مراسم رونمایی قاب‌هایی نه با روکش چوب بلکه از جنس چوب را نیز به نمایش گذاشت. البته طبق اعلام گوگل این عضو موتو ایکس در حال بررسی و توسعه می‌باشد و فعلا در دسترس کاربران قرار ندارد. البته به دلیل نبود پارتنر رسمی این کمپانی در کشورمان کاربران ایرانی قادر به استفاده از این قابلیت‌ها نیستند.

فعلا در آمریکا :
Moto X تنها محصول موتورولا است که به صورت کامل در آمریکا طراحی و تولید شده است و شرکت سازنده مرحله ثبت سفارش برای این محصول تا تحویل آن در خاک آمریکا را 4 روز اعلام کرده است. دو نسخه Moto X با قرار داد دو ساله تحت برند برخی اپراتورهای مخابراتی در این کشور با قیمت 199 دلار برای نسخه 16 گیگابایتی و 249 دلار برای ویرایش 32 گیگابایتی در دسترس کاربران قرار دارد. موتورولا یا به بیان بهتر گوگل هنوز قیمت نسخه آزاد این محصول را اعلام نکرده است و البته برخی از پایگاه خبری به نقل از موتورولا اعلام کرده‌اند که هنوز برنامه مشخصی برای ارائه این محصول در بازار اروپا و سایر نقاط دنیا ندارد. البته جای نگرانی نیست چرا که در بازار ایران به فاصله کوتاهی موفق به ملاقات این محصول خواهید بود!

 

 

نظرات شما عزیزان:

ashkan
ساعت15:08---3 تير 1393
واقعا موتورلا به این گوشی امیدواره؟؟؟؟

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.